643 veces visto, 1 hoy
Sopelako udalerrian Mugikortasun Plana garatzeko proiektua
Sarrera
Udalarentzat nahi zen mugikortasun ereduaren inguruko hausnarketa egin beharra planteatu zuen Udalak, eta horrek garraiobideen erabilera orekatua barne hartuko duen plangintza batean amaituko du, mantendu nahi duen bizi-kalitatearekin bat.
Jasangarritasunak autoaren erabilera murriztea eskatzen du eta, batez ere, ibilgailu pribatuak hiriguneetara behartutako joan-etorriak arautzea. Autoa erabiltzeko banakako aukerak guztiz doakoa izan behar du. Jakina da motorzaleen sektore bat inertziala dela, beste batzuk trafiko aztoratua osatzen dutela eta azkenik, beste alternatibarik gabeko beste bidaia-multzo bat dagoela eta hauei bakarrik bermatu behar diegu kalitatea eta segurtasuna. Zentzu honetan, ikuspegi orekatuetatik bide guztietan mugikortasunaren bermea, bizi-kalitate hobea duen hiri justuago baten babesleku bihurtzen da, baina baita bere ahalduntze ekonomikorako elementu nabarmena ere.
Azterketa integral bat egitea proposatu zen, kontratazio publikoaren bidez gaian espezializatutako aholkularitza batek egin beharrekoa, etorkizuneko horizonte batekin amaitzen dena, non garraiobide ezberdinen artean mugikortasun orekatua dagoen, herritarren bizi-kalitatea hobetzen duena eta Sopelako bisitariak.
Laburbilduz, proposatutako proiektuak 1992ko Rio de Janeiroko Goi Bileran jasotako jasangarritasun eta bizi kalitatearen kontzeptuak txertatzea proposatzen du. Dagoeneko 1990ean Europako Erkidegoetako Batzordeari aurkeztutako Hiri Ingurugiroari buruzko Liburu Berdean, lehentasunezko helburua hauxe ezarri zen: “Hiriak mundu mailako kutsadurari egiten dion ekarpena murriztea, bertako biztanleen bizi-kalitatea hobetzea eta ingurune naturala errespetatzea. kokatzen da.
Azterketa egin eta herritarren parte-hartzearen bidez hainbat iradokizun bildu ostean, gaur egun ekintza-proposamen zehatz batzuk prestatzen ari dira praktikan jarri ahal izateko.
Mugikortasun planaren kontzeptua
Mugikortasun Iraunkorrerako Plana hirigintza-plangintza eta garraiobide desberdinak helburu dituen lurralde oso baten azterketa sozio-hiritarra egitean datza, mugikortasun jasangarriagoa, garraiobideen erabilera orekatua eta pribatuarekiko menpekotasun gutxiago lortzeko asmoz. ibilgailuak.
ingurumenaren justifikazioa
Ekintzaren ingurumen-onurak
Ekintza honen biztanleria onuraduna Sopelako udalerriari dagokion herritartasun osoa da:
Era berean, Sopelako udalerritik joan-etorria egiten dutenek izango dute onuradun ekintza honetaz, eta sopelakoak izan edo ez.
Ekintzaren onura nagusia udalerrian mugikortasunak sortzen dituen arazoak (airearen kalitatea murrizten duten kutsatzaileen isurketak, pilaketak, etab.) konpontzen dituzten ekintzak proposatu ahal izatea da, bere hiru alderdietan iraunkortasunerako orientazio argiarekin: soziala, ekonomikoa eta ingurumena.
Helburu eta onura zehatzak.
Proiektu honek helburu eta onura hauek lortu nahi ditu:
- Errepide sare nagusiaren kudeaketa eta ustiapenarekin lotutako helburuak . Ibilgailu pribatuen eskaria kuantifikatu eta ezaugarritzea, ibilgailu pribatuaren mugikortasunaren zerbitzu-maila eta aldaketa modal baten aukera errealak zehazteko. Helburu hori lortzeko, egungo trafiko-fluxuak kuantifikatuko dira, bolumena eta bere izaera (udalerritik igarotzen den edo hara doan trafikoa), jatorria, bidaia-helmuga nagusiak, ibilbidea, denbora-banaketa (piko orduak identifikatzea), arrazoia kontuan hartuta. bidaiarako (derrigorrezko mugikortasuna…), aparkalekua, etab. Egungo zirkulazio sarearen puntu ahulak zehaztea eta etorkizuneko bide-antolaketak planifikatzea. Horretarako simulazio-eredu bat egitea beharrezkoa izango da. Garapen berriek ibilgailu pribatuko mugikortasunean izango duten eragina aurreikustea, hobekuntza eta integrazio proposamenak proposatuz.
- Oinez eta bizikletaz mugikortasuna sustatzeko helburuak . Oinez eta bizikletaz ibiltzeari lehentasuna ematea, ingurumena askoz errespetatzen duten garraiobideak, horiek hobetzen dituzten gune eta ibilbideak sortuz. Oinezkoentzako gutxieneko eskaintza bat egotea eta hiriko gune ezberdinen artean oinezko joan-etorrien sustapena sustatzea, ardatz herritarrak sortuz, auzo ezberdinen arteko loturak eta garraio publikoko geltokiekin, kontuan hartuta. irisgarritasun unibertsala. Bizikletaren potentziala aztertzea, bide-espazioaren banaketarako alternatiba desberdinak proposatuz.
- Hiriguneetako erregulazioari, sarbide-kontrolari eta aparkalekuari eta hiriko salgaien karga, deskarga eta banaketa arautzeari lotutako helburuak. Sopelako udalerrian detektatu ibilgailuen aparkalekuei, egoitzak, birakariak eta disuasoi-aparkalekuei dagozkien gatazka-guneak, horien diagnostiko kuantitatibo eta kualitatiboa ezarriz. Funtsean, errepidez kanpoko aparkaleku-beharrak hautematea, irtenbide alternatibo posibleak ebaluatuz (aparkatzeko antolaketa berriak). Zentroan, auzoetan eta hondartza eremuan azaleko aparkalekuak egiteko antolamendu eta erregulazio mota egokiena zehaztea. Salgaiak kargatu eta deskargatzeko erreserbei dagokienez, haren dimentsio optimoa ezarriko da, bai plaza kopuruan, bai horien kudeaketan (erregulazio ordutegiak, kokapena, araututako eskaintzarekin bateragarritasuna).
Metodologia eta Lan Plana
Mugikortasun Iraunkorrerako Plana hirigintza-plangintza eta garraiobide desberdinak helburu dituen lurralde oso baten azterketa sozio-hiritarra egitean datza, mugikortasun jasangarriagoa, garraiobideen erabilera orekatua eta pribatuarekiko menpekotasun gutxiago lortzeko asmoz. ibilgailuak.
Garatu beharreko lana bost fasetan egituratzen da. Jarraian, horietako bakoitza deskribatuko dugu:
- 1. fasea : Informazioa biltzea eta tratatzea. Demografiari, ekonomiari eta garraioari buruzko udal datuak bilduko dira. Zehazki, beharrezkoak diren datuak bilduko dira Sopelan mugikortasunarekin lotutako eskaintza (garraio publikoa, aparkalekua eta errepideko eskaintza) eta eskaria (oinez, bizikletaz, garraio publikoa eta garraio pribatua) ezagutzeko. Fase honetan, trafiko intentsitateei, inkestenei, jatorri/helmugako datuen bilketari… buruzko informazioa ere bilduko da lurrean. Hau da, mugikortasun-eskaria kuantifikatu eta sailkatzeko beharrezkotzat jotzen diren datu guztiak bilduko dira.
- 2. fasea : Mugikortasunaren datu-basea eta simulazio-eredua. Sopelako mugikortasun-eskaera eta eskaintza aztertuko dira, alderaketa bat egin eta dauden arazoak ezagutzeko. Mugikortasuna garraio publiko eta pribatuari, salgaien fluxuari eta pilaketari eta segurtasunari dagokionez aztertuko da, interesgarritzat jotzen diren beste puntu batzuez gain, batez ere langileen irisgarritasunari dagokionez industriaguneetara. Lortutako informazioaren erreferentzia geografikoa egingo da: zehaztutako zonifikazio edo zonifikazioetarako aparkaleku eskaintza eta eskariaren datuak, trafiko-ahalmena, oinezkoentzako gaitasuna, etab. Horrez gain, udalak emandako beste parametro batzuk gehituko dira, hala nola biztanleria, motorizazioa, etab. Bestalde, bide-sareen proposamen ezberdinetarako etekinak sartu eta alderatzea ahalbidetzen duen simulazio-ereduaren garapena egingo da.
- 3. fasea : Diagnostikoa. Datu guztiak bildu ondoren, diagnostikoa egingo da. Diagnostikoa funtsezko urrats metodologikoa da Mugikortasun Planetan. Egungo egoeraren analisiak ekintza-proposamenekin artikulatzen dituen elkargoa da. Diagnostikoaren helburua Mugikortasun Sistemak sortzen dituen arazo, disfuntzio eta gatazken balorazio globala da. Diagnostikoa ez da soilik lan teknikoa, eskuragarri dauden datuak aztertzea, erabiltzaileen iritzia eta balorazioa ezagutzea baizik. Hori dela eta, ezinbestekoa da herritarren parte-hartzea dauden mekanismo ezberdinen bitartez. Honetaz gain, Tokiko Agenda 21ean oinarritutako helburu orokorrak zehaztuko dira. Era berean, helburu zehatzak zehaztuko dira diagnostiko fasean aurkitutako arazoen arabera.
- 4. fasea : Jarduketa-proposamenak. Sopelako mugikortasunarekin lotutako arazo eta disfuntzio guztiak antzeman ondoren, horiek konpontzeko ekintza-proposamenak egingo dira. Ekintza-proposamenek epe jakin batean aukeratutako eszenatokia (edo “Sopela ideala”) lortzeko eta errealitate bihurtzeko beharrezkotzat jotzen diren neurri eta ekintzen multzoari egiten diote erreferentzia. Hala, ekintza-proposamenak formulatzea eta programazio-egutegia diseinatzea da kontua. Hirugarren fasean ezarritako helburuak lortzeko beharrezko ekintzak proposatuko dira: errepideen hobekuntza, garraio publikoa indartzea, bizikleta sarea, etab.
- 5. fasea : Jarraipena eta herritarren parte-hartzea. Planaren jarraipena eta kontrolerako adierazle egokiak zehaztuko dira proposatutako ekintzak burutu ondoren, ingurumen-analisiari arreta berezia jarriz. Azkenik, argitu behar da fase horietako bakoitzean herritarren eta Sopelako eragileen parte-hartzea beharrezkoa izango dela Mugikortasun Foroaren deialdiaren bitartez.